VI. Értékesítési terv
VI. 1. Árszínvonal
A MultiTraining által alkalmazott árpolitika azon az elven alapszik,
hogy az minél kedvezőbb legyen mind megrendelőink, mind partnereink,
mind saját magunk számára. Ennek megfelelően a megrendelők árkedvezményt
kapnak, a partnerek (igaz jelentős árkedvezményért cserébe) új
piacokra értékesíthetnek (tehát elsősorban nem a meglévőt bővíthetik,
hanem új piaci szegmenst érhetnek el).
VI. 2. Forgalmazás
A szolgáltatás forgalmazása (szerződések megkötése) kizárólag
valamelyik fél (MultiTraining vagy megrendelő) irodájában; illetve
postai úton történne. Ez a módozat nem csupán mindkét fél költségeit
kímélné, de jelentősen felgyorsítaná az ügymenetet is.
VI. 3. Eladás ösztönzése - Kommunikációs stratégia
Már a cég neve is ösztönző jelentést hordoz magában. A "Multi" szó
utalhat a sokféleségre is, bár sokan hihetik, hogy a szolgáltatás
elsősorban multinacionális vállalatoknak szól. Ezért kiemelkedő
fontosságú, hogy az elsődleges információk mindenképpen tartalmazzák
eme kizárólagosságra vonatkozó vélelem cáfolatát (pl.: MultiTraining
- kicsiknek is!). A "Training" szó pedig fő szolgáltatásunkra
utal, igaz angolul, de a szót majd' mindenki ebben a formájában
használja Magyarországon is (legfeljebb nem ebben az írásmódban).
Továbbá az angol név azonnal valószínűsíti, hogy a szolgáltatás
több nyelven is igénybe vehető.
A MultiTraining a cég megismertetését és a későbbi kapcsolattartást
az önmaga által kiadott prospektus útján kívánja biztosítani. A
cég évi négy (az első évben kettő) kiadvány elkészítését tervezi,
egyenként 3.000 példányban. A kiadvány tartalmazná többek között
a céggel szerződésben álló szállodák, panziók ismertetőjét, a továbbképző
cégek ismertetőjét, valamint számos információt, ajánlatot, lehetőséget
minden potenciális megrendelőnek.
A cégnek ezen felül szándékában áll egy Internetes honlap fenntartása,
amelyhez egy ún. domain címet kapna. (A domain cím azt jelenti,
hogy a world wide web címben maga a cég neve főcímként szerepel,
nem pedig aloldalként.) Igaz ugyan, hogy egy nem domain cím bérlése
akár ingyenes is lehetne, presztízs okokból azonban egyáltalán
nem mindegy, hogy egy cégnek az Internet címe: www.multitraining.hu,
vagy pedig www.abcdefgh.hu/multitraining. Egy domain cím bérlése
pedig a vállalkozás költségvetésének nagyságrendjéhez mérve jelentéktelen.
Az oldalon helyet kapnának
a prospektusban megjelenő szállodák főbb adatai, valamint információk
a MultiTraining-ről, és egyéb ajánlatok, lehetőségek - hasonlóan
a fent említett prospektushoz.
A honlap elsődleges célja, hogy potenciális megrendelőink akármikor,
és akárhonnan információhoz juthassanak szolgáltatásainkról, és
ne csupán az esetleg több hónapos kiadványra támaszkodhassanak.
Mellesleg ily módon, aki esetleg csak hallomásból értesül a MultiTraining-ről,
nem kell elkérnie a kiadványt, hanem azonnal képet formálhat szolgáltatásainkról.
Amennyiben a várt forgalom mindezek ellenére elmaradna, fontolóra
kell venni a sajtóban való reklámozást is. Elsősorban a közép és
felsővezetők által olvasott lapokban, pl.: HVG, Népszabadság, Világgazdaság,
stb.
Előző fejezet
Következő fejezet
|