Házi dolgozatok
 
Magamról
Diploma
Házi dolgozatok
Sakk
HTML iskola
Referenciák
Linkek

VIII. Kockázatbecslés

VIII. 1. A gyenge pontok értékelése

A MultiTraining teljesen új vállalkozás a piacon:
A cégnek szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy a leendő partnerek, megrendelők Magyarországon még nem láttak (nem is láthattak) a MultiTraining-hez fogható vállalkozást. A piacszerzés szempontjából, mivel nagyszabású sajtóhirdetési kampányra nincsen lehetőség, létfontosságú a minél jobb "direct mail" rendszer kiépítése, ami azt jelenti, hogy a vállalkozásnak meg kell találnia a megfelelő célszemélyeket, akikkel kapcsolatot kíván létesíteni. Ha ez nem vezet eredményre, akkor - a lehetőségekhez mérten - sajtóhirdetések útján kell megismertetni a céget, ellenkező esetben bekövetkezhet az "újszülöttkori halál" tipikus esete.

A MultiTraining alapítói kevés kezdőtőkével tudták elindítani a céget:
A cég mindössze kétmillió forintnyi alaptőkével jött létre, ezért nagy összegben (négymillió forint) kellett bankhitelt felvennie. Ez azt eredményezi, hogy a MultiTraining kezdetben csak egy irodát nyithat, és csak csekély létszámú személyzettel működhet. Ezt a "létszámhiányt" azonban hatékony munkával ellensúlyozni lehet, és a későbbiekben, mikor a vállalat kellően nyereséges, lehetőség van új alkalmazottak felvételére. Ehhez a kérdéshez tartozik még, hogy a MultiTraining-nek a magas hitelkamat miatt, ha nem akar túl sok kamatot fizetni, akkor minél rövidebb időre kell megkötnie a hitelszerződést, ehhez viszont az kell, hogy a vállalkozás rövid időn belül visszahozza a belé fektetett pénzt, és nyereséget termeljen.

Mindkét tulajdonosnak, akik egyben a vezetők is, ez az első vállalkozása:
Cseppet sem elhanyagolható az a tény, hogy a vezetők eddig még nem kerültek komoly pozícióba egyetlen cégnél sem, sőt egyiküknek csak egy év munkatapasztalata van, míg másikuknak még ennyi sem, így egyiküknél sem beszélhetünk kellő szakmai háttérről. Ez a hátrány azonban kellő odafigyeléssel, és alapos munkával többé-kevésbé ellensúlyozható.

Szerződéskötési nehézségek:
A szerződések megkötése, mivel a MultiTraining tekintélyes kedvezményeket kér szolgáltatásáért, kezdetben nehézségeket okozhat. A cég szempontjából azonban kielégítő, hogy ha a szerződéseknek csak egy részét köti meg az első hónapok során, mivel később referenciaként felhasználva ezeket, kedvezőbb alkupozícióból vághat neki a további megállapodások megkötéseinek.

VIII. 2. A szolgáltatás és a piac egymásra gyakorolt hatásai

Ennél a pontnál különösen fontos az a tény, hogy a MultiTraining elsősorban kis vállalkozások megrendeléseinek összehangolásával foglalkozik. Ez azért igen lényeges, mert a cég ezzel a lépéssel főként nem a már meglévő piacra akar betörni, hanem új piacot létesít. Természetes azonban, hogy a MultiTraining a már meglévő piacokra is betörni szándékozik, de ezeket nem akarja kisajátítani, (nem is tudja kitől, ha a cég elsőként lép piacra, mint tréningközvetítő,) hiszen a vállalkozásnak kizárólag közvetítő szerepköre van, ezáltal nem von el sem a tréningeztető cégektől, sem a szállodáktól piacot, sőt, számukra ki is szélesíti azt.

VIII. 3. Váratlan események

Új tréningszolgáltató cég megjelenése:
Abban az esetben, ha a piacon megjelenik egy, a MultiTraining-éhez hasonló szolgáltatást nyújtó cég, a MultiTraining-nek törekednie kell az addigi partnereivel létesített kapcsolatok minél szorosabbra fűzésére, valamint még több partnert kell megnyernie, mielőtt a versenytárs cég is némi ismertségre tesz szert, és esetleg elcsábítja a meglévő és leendő partnereket. Ekkor a minél gyorsabb piacszerzés lép előtérbe, mint első számú stratégia, háttérbe szorítva a nyereségességi szempontokat.

Szerződések sikertelen, vagy csak részben sikeres megkötése:
Ha a MultiTraining a szerződéskötések során nem tud kellő számú partnert biztosítani a sikeres működéshez, akkor ez esetben csökkenteni kell a kedvezmények mértékét, és így kell próbálkozni további szerződések sikeres megkötésével.

Nem jelentkezik kellő számú megrendelő:
Ez esetben a MultiTraining-nek vagy nagyobb kedvezményt kell nyújtania ügyfeleinek, lemondva ezáltal saját jutalékának egy részéről, vagy ha ez sem vezet eredményre, akkor meg kell próbálkozni a prospektuson és a honlapon kívül egyéb kommunikációs lehetőségekkel, mint például a sajtóhirdetés. Végső esetben a cégnek alkalmaznia kell további egy vagy két munkatársat, akik a szolgáltatás sikeres értékesítésével foglalkoznak.

A vállalkozás viszonylag jól működik, de nem elég nyereséges, a hitel kellő időbeni visszafizetése kétségessé válik:
A vállalkozás két év időtartamra vett fel hitelt. Ha ezen idő alatt a vállalkozás nem tudja megtermelni a hitelt, és annak kamatát, akkor vagy hitelének időbeni meghosszabbítását kell kérnie, vagy pedig ennek sikertelensége esetén új, más hitelezőtől kell pénzt felvennie. Elsődleges azonban a vállalkozás életképességének értékelése, megelőzendő az adóssághalmozást, azaz a bukást.

 

Előző fejezet
Következő fejezet

  Lap tetejére   Kezdőlap