Diploma
 
Magamról
Diploma
Házi dolgozatok
Sakk
HTML iskola
Referenciák
Linkek

Összefoglalás

A történelem során a kereskedelem bonyolításához nélkülözhetetlen fizetőeszközök rendre fejlődtek. A cserekereskedelem után megjelentek a nemesfém pénzek, majd a fémpénzeket felváltó bankjegyek, manapság pedig már a készpénz nélküli fizetési módok is elterjedtek. A bankkártyák fejlődése mind Amerikában, Európában és a világ többi részén is töretlen, sőt a rendszerváltás után hazánkban is rohamos fejlődésnek indult. A banki szolgáltatások fejlődésével hitelkártyák is kialakultak, mely nem pusztán fizetési eszköz, hanem egyben hiteltermék is.

A bankok hitelezési folyamata alapvetően négy lépésből áll. A dolgozat keretein belül megpróbáltam részletezni a terméktervezés, az akvizíció, a bírálati rendszer megalkotásának és a behajtási folyamat problémáit. Külön kitértem a profitabilitás biztosításának főbb szempontjaira, valamint bemutatásra került egy bírálati és scoring rendszer fejlesztésének részletes folyamata. A hitelezési tevékenység szempontjából szintén lényeges a bírálati rendszer jogosságának valamint a portfolió minőségének vizsgálata, ezért részletesen bemutattam ezek vizsgálatának néhány lehetséges megoldását.

Az utolsó epizódban megpróbáltam rávilágítani az ügyfelek és bankok viselkedési szokásaira, valamint az ezzel kapcsolatos problémákra. Szóba került, hogy a hitelkártyák sok ügyfél esetében nem a nekik szánt szerepet töltik be, ugyanis a havi költések helyett sokszor áruhitel módjára használják a terméket. A bankok erre a problémára a termékpaletta tovább diverzifikálásával és "oktató" jellegű kampányokkal tudnak reagálni, mely remélhetőleg eljuttatja az embereknek a hitelkártya valódi lényegének üzenetét.

 

Előző fejezet
Irodalomjegyzék és egyéb források

  Lap tetejére   Kezdőlap