IV. A vállalkozás leírása
Magyarországon ez idáig nem jött létre olyan cég, amely továbbképzések
megszervezésével foglalkozik. Ez alapján tehát a MultiTraining
egy egyedülálló összekötő szerepkört töltene be a tréninget megrendelő,
és az azt lebonyolító cégek között. A MultiTraining lehetővé tenné,
hogy a vállalatoknak nem csak a tréningek megszervezésére kellene
kevesebb gondot fordítania, hanem az eddigieknél mintegy 10-15%-kal
olcsóbban vehetnék igénybe egy-egy ilyen rendezvény szolgáltatásait,
a szállodák és a tréningező cégek pedig könnyebben szerezhetnének
ügyfeleket.
Ezen felül komoly vonzereje a vállalkozásnak, hogy nagyobb szervezeteknek
több szintre is tud tréninget biztosítani. Ez azt jelenti, hogy
egy vállalat megbízhat egy tréning specialistát az alacsonyabb
szinten lévő dolgozók továbbképzésével, ugyanakkor előfordulhat,
hogy egy későbbi magbízás során a felső vezetők továbbképzéséről
a megbízott nem képes megfelelően gondoskodni; vagy fordítva. Hiába
az esetleg sikeres és jó kapcsolat, valószínűleg új partner után
kell nézni, akár a továbbképzés teljes-, akár részterületére; ez
pedig újabb "macerát" jelent a megrendelőnek. Ez a probléma
a MultiTraining segítségével kiküszöbölhető, hiszen a megrendelő
minden szintre a legjobbat választhatja a katalógusból. További
előnyöket nyújthat, hogy a MultiTraining tevékenysége során számos,
eltérő formátumú társaságokat tud összehozni, lehetővé téve ez
által sok kisebb cégnek egy nagyobb tréningező cég felbérlését,
melyek a MultiTraining híján valószínűleg szóba sem állnának ezekkel,
illetve meg sem találnák egymást, hogy összeállhassanak.
Fontos megemlíteni, hogy a részvevők magas létszáma nemcsak azért
lényeges, mert így nagyobb a nyereség. Magyarországon most van
erősen felfutóban a tréningeztetés, mint iparág, mely várhatóan
néhány (mintegy 3-5) év múlva ér el a csúcsra. A vállalkozás szempontjából
fontos, hogy ezzel a növekedéssel képes legyen ütemet tartani,
vagyis nagyjából ugyanennyi idő alatt a cég egy komoly tréningszervező
szerepet töltsön be a magyar piacon. Ellenkező esetben fenyegető
a veszély, hogy a cég túl későn "érik be", és az addig
megszerzett piaci részesedés nem lesz megfelelő a kifizetődő üzlethez,
ahhoz hogy a cég hosszútávon komoly szerepet tudjon vállalni ezen
a téren.
IV. 1. A szolgáltatás
A MultiTraining komplex szolgáltatása a tréningszervezés. Ez azt
jelenti, hogy a cég a tréning helyszínén a szállás és a helyszín
(előadóterem, szemináriumi terem) biztosításán felül vállalja a
tréningek megszervezését is. Ez azoknak a cégeknek válna előnyére,
akiknek nincs saját továbbképző csoportjuk. Ennek értelmében a
kis- és középcégek jelentenének jelentős megrendelői piacot. A
szolgáltatás leginkább a kis létszámú csoportoknak járna igen nagy
előnyökkel, mert egyedül (tekintettel az alacsony létszámra) feltehetőleg
nem találnának ideális továbbképző céget, a MultiTraining viszont
vállalja több, hasonló tevékenységi körű, ugyanolyan tréninget
kereső csoportok összeszervezését, ezáltal a nagyobb létszámú csoport
már alkalmas lehet nagyobb formátumú továbbképző cégek megnyerésére.
Az ilyen közös tréningek alkalmával a kis cégek üzleti kapcsolatai
is javulhatnak, mert hasonló profilú cégek alkalmazottai találkoznának
egymással.
A szolgáltatás a továbbképző cégek szemszögéből megközelítve azért
rejt lehetőségeket, mert egy eddig nehezen megközelíthető piac
válna könnyen elérhetővé a MultiTraining segítségével.
IV. 2. Az iroda és személyzet
A cég, működésének első egy-két évében egy 40-50 m2-es,
három-négy szobás irodát kíván bérelni. Alapvető feltétel, hogy
az iroda Budapesten legyen, viszonylag jól legyen megközelíthető,
és ne egy lepusztult környéken helyezkedjen el (szalonképes legyen
nagyobb formátumú cégek képviselőinek a fogadására).
A MultiTraining kezdetben három fővel kíván működni, melyek közül
kettő megegyezik a két alapító taggal. Személyzetként csupán egy
vagy két irodai alkalmazottat kíván foglalkoztatni. Vagy egy, lehetőleg
főiskolát végzett titkárt (titkárnőt) teljes munkaidőben (teljes
fizetéssel), vagy két főiskolai gyakornokot részmunkaidőben (fele-fele
fizetéssel), de feltétlenül olyan alkalmazottat, aki rendelkezik
némi üzleti érzékkel, és közgazdasági szakmai tudással.
IV. 3. A vállalkozók szakmai háttere
A vállalkozás két vezetője közül az egyik már üzleti főiskolát
végzett, míg a másik éppen a főiskola elvégzése alatt áll (tanulmányait
várhatóan 2001-ben fejezi be). Az elsőként említett egyébként egy
év szakmai gyakorlattal is rendelkezik, mely időszakot a Magyar
Lovaregyletnél töltötte el.
Előző fejezet
Következő fejezet
|