Házi dolgozatok
 
Magamról
Diploma
Házi dolgozatok
Sakk
HTML iskola
Referenciák
Linkek

IV. A vállalkozás leírása

Magyarországon ez idáig nem jött létre olyan cég, amely továbbképzések megszervezésével foglalkozik. Ez alapján tehát a MultiTraining egy egyedülálló összekötő szerepkört töltene be a tréninget megrendelő, és az azt lebonyolító cégek között. A MultiTraining lehetővé tenné, hogy a vállalatoknak nem csak a tréningek megszervezésére kellene kevesebb gondot fordítania, hanem az eddigieknél mintegy 10-15%-kal olcsóbban vehetnék igénybe egy-egy ilyen rendezvény szolgáltatásait, a szállodák és a tréningező cégek pedig könnyebben szerezhetnének ügyfeleket.

Ezen felül komoly vonzereje a vállalkozásnak, hogy nagyobb szervezeteknek több szintre is tud tréninget biztosítani. Ez azt jelenti, hogy egy vállalat megbízhat egy tréning specialistát az alacsonyabb szinten lévő dolgozók továbbképzésével, ugyanakkor előfordulhat, hogy egy későbbi magbízás során a felső vezetők továbbképzéséről a megbízott nem képes megfelelően gondoskodni; vagy fordítva. Hiába az esetleg sikeres és jó kapcsolat, valószínűleg új partner után kell nézni, akár a továbbképzés teljes-, akár részterületére; ez pedig újabb "macerát" jelent a megrendelőnek. Ez a probléma a MultiTraining segítségével kiküszöbölhető, hiszen a megrendelő minden szintre a legjobbat választhatja a katalógusból. További előnyöket nyújthat, hogy a MultiTraining tevékenysége során számos, eltérő formátumú társaságokat tud összehozni, lehetővé téve ez által sok kisebb cégnek egy nagyobb tréningező cég felbérlését, melyek a MultiTraining híján valószínűleg szóba sem állnának ezekkel, illetve meg sem találnák egymást, hogy összeállhassanak.

Fontos megemlíteni, hogy a részvevők magas létszáma nemcsak azért lényeges, mert így nagyobb a nyereség. Magyarországon most van erősen felfutóban a tréningeztetés, mint iparág, mely várhatóan néhány (mintegy 3-5) év múlva ér el a csúcsra. A vállalkozás szempontjából fontos, hogy ezzel a növekedéssel képes legyen ütemet tartani, vagyis nagyjából ugyanennyi idő alatt a cég egy komoly tréningszervező szerepet töltsön be a magyar piacon. Ellenkező esetben fenyegető a veszély, hogy a cég túl későn "érik be", és az addig megszerzett piaci részesedés nem lesz megfelelő a kifizetődő üzlethez, ahhoz hogy a cég hosszútávon komoly szerepet tudjon vállalni ezen a téren.

IV. 1. A szolgáltatás

A MultiTraining komplex szolgáltatása a tréningszervezés. Ez azt jelenti, hogy a cég a tréning helyszínén a szállás és a helyszín (előadóterem, szemináriumi terem) biztosításán felül vállalja a tréningek megszervezését is. Ez azoknak a cégeknek válna előnyére, akiknek nincs saját továbbképző csoportjuk. Ennek értelmében a kis- és középcégek jelentenének jelentős megrendelői piacot. A szolgáltatás leginkább a kis létszámú csoportoknak járna igen nagy előnyökkel, mert egyedül (tekintettel az alacsony létszámra) feltehetőleg nem találnának ideális továbbképző céget, a MultiTraining viszont vállalja több, hasonló tevékenységi körű, ugyanolyan tréninget kereső csoportok összeszervezését, ezáltal a nagyobb létszámú csoport már alkalmas lehet nagyobb formátumú továbbképző cégek megnyerésére. Az ilyen közös tréningek alkalmával a kis cégek üzleti kapcsolatai is javulhatnak, mert hasonló profilú cégek alkalmazottai találkoznának egymással.

A szolgáltatás a továbbképző cégek szemszögéből megközelítve azért rejt lehetőségeket, mert egy eddig nehezen megközelíthető piac válna könnyen elérhetővé a MultiTraining segítségével.

IV. 2. Az iroda és személyzet

A cég, működésének első egy-két évében egy 40-50 m2-es, három-négy szobás irodát kíván bérelni. Alapvető feltétel, hogy az iroda Budapesten legyen, viszonylag jól legyen megközelíthető, és ne egy lepusztult környéken helyezkedjen el (szalonképes legyen nagyobb formátumú cégek képviselőinek a fogadására).

A MultiTraining kezdetben három fővel kíván működni, melyek közül kettő megegyezik a két alapító taggal. Személyzetként csupán egy vagy két irodai alkalmazottat kíván foglalkoztatni. Vagy egy, lehetőleg főiskolát végzett titkárt (titkárnőt) teljes munkaidőben (teljes fizetéssel), vagy két főiskolai gyakornokot részmunkaidőben (fele-fele fizetéssel), de feltétlenül olyan alkalmazottat, aki rendelkezik némi üzleti érzékkel, és közgazdasági szakmai tudással.

IV. 3. A vállalkozók szakmai háttere

A vállalkozás két vezetője közül az egyik már üzleti főiskolát végzett, míg a másik éppen a főiskola elvégzése alatt áll (tanulmányait várhatóan 2001-ben fejezi be). Az elsőként említett egyébként egy év szakmai gyakorlattal is rendelkezik, mely időszakot a Magyar Lovaregyletnél töltötte el.

 

Előző fejezet
Következő fejezet

  Lap tetejére   Kezdőlap